Klachtenregeling

De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Ook mijn praktijk voldoet aan deze eisen. Graag leg ik kort uit wat dit betekent.

Ik vind het belangrijk om zorgvuldig af te stemmen op de vragen, verwachtingen en wensen die er zijn. Toch kan het voorkomen dat je ondanks onze gezamenlijke inspanningen niet tevreden bent, laat het mij dan alsjeblieft weten. Ik doe mijn best deze klacht te verhelpen en er samen uit te komen. Het kan echter zijn dat je – ondanks een gesprek – ontevreden blijft, of dat je het gesprek liever wilt doen met een onafhankelijk persoon erbij.

Klachtenfunctionaris
Mocht dit het geval zijn dan bied ik je aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Geschilleninstantie

Indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het gewenste resultaat leidt kun je je wenden tot de onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie waarbij mijn praktijk sinds 12- 12-2018 is aangesloten. De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend. Meer informatie vind je via dewebsite van het NIBIG.

Contact

Wanneer je een klacht hebt, kun je contact opnemen met het NIBIG via klachten@nibig.nl. Zij zullen je informeren over de mogelijkheden en eventueel verdere procedure.